Bağışıklığı Güçlendirmek İçin Öneriler

melodika

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
39
Bağışıklık sistemi, vücudumuzu hastalıklara karşı koruyan inanılmaz bir kalkan gibi düşünülebilir. Bu sistem ne kadar güçlü olursa o kadar az hastalanırsınız ya da hastalansanız bile çok hafif semptomlar ile atlatırsınız. Bağışıklığın güçlü olması için sağlıklı ve dengeli beslenme ve spor şart tabiki ama bazı takviyeler ile bağışıklığımızı güçlendirmek mümkün.

Güçlü bir bağışıklık için besin önerileri

1-Kefir ve ev yapımı yoğurt: Kefir ve ev yapımı yoğurt bol miktarda faydalı bakteri ve probiyotik içerir. Sindirim sistemimizi düzenler ve bağırsaklarımızı korur. Güçlü bağırsak güçlü bağışıklık anlamına gelir.
2-Arı ürünleri(Bal, polen, arı sütü, propolis): Arı ürünlerinin tamamı çok güçlü antioksidan, antiviral ve antibakteriyeller içerir. Vücudu toksinlerden arındırır ve korur. Alerjiniz varsa tüketmeyin. Haddiden fazlası zarar verebilir. Çocuklarda kullanmak için uzmanlara başvurun.
3-Sarımsak: Halk arasında doğal antibiyotik olarak bilinen sarımsak içeriğinde bulunan 'allicin' adlı bileşik sayesinde güçlü antioksidan etkilere sahiptir. Kan sulandırıcı etkisiyle kanın pıhtılaşmasını engeller ve kalp krizi gibi riskleri önler. Tansiyon problemleri olanlar uzmana başvurmadan kullanmayınız.
4-Zerdeçal: Zerdeçal içeriğinde bulunan Kurkumin adlı bileşik onlarca farklı rahatsızlığa iyi gelir. Anti-kanserojen etkilere sahiptir. Kanserli hücrelerin büyümesini engellediği düşünülüyor. Bilinen en güçlü antioksidanlardan biridir. Zerdeçalın normal tüketiminde vücut tarafından emilimi oldukça azdır. Zerdeçali besin olarak tüketirseniz içerisinde ki kurkumin bileşiğinin emilimi %3 olacaktır. Kurkumin yağda çözünen bir bileşik olduğu için saf zeytinyağı ve karabiber ile tüketilmesi halinde emilimi az da olsa artacaktır. Kurkuminden maksimum fayda sağlamak için doğal kurkumin haplarını doktorunuza danışarak kullanabilirsiniz.
5-Deniz ürünleri: Sağlıklı yaşam ve güçlü bir bağışıklık için mutlaka haftada 2 kez deniz ürünleri yemeliyiz. Deniz ürünlerinin bir çoğunda özellikle de balıklarda omega-3 asidi bulunur. Omega-3 beyin fonksiyonlarının yerine getirilmesinde fayda sağlar ve bağışıklığı ciddi oranda güçlendirir.
6-Taze kuruyemişler: Taze kuruyemişler kararında tüketildiğinde inanılmaz derece vitamin-mineral ve protein deposuna dönüşüyor. Vücudumuz için gerekli olan enerjiyi sağladığı gibi hastalıklardan da bizleri korur. Başta beyin ve kemik sağlığına faydalı olan kuruyemişler kalp ve damar hastalıklarından da koruyor.
 

songulasilbay

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
20 Haz 2020
Mesajlar
15
bol bol süt ürünü ve balık ürünleri tüketiyorum. bugüne kadar bağışıklık sorunu yaşamadım. size de tavsiye ederim.
 
Üst Alt