Bu Belirtiler B12 Vitamini Eksikliğini Gösteriyor !!!

sinemoloji

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
15 Tem 2020
Mesajlar
6
b12 vitamini eksikliği

Vücudun en çok gereksinim duyduğu vitaminlerden birisi B12 vitamini dir. Beyin sinirlerinin daha fonksiyonlu çalışmasında , kan hücrelerinin oluşumuna kadar rol oynayan bu vitamin vücudumuz için olmazsa olmazlar arasındadır. Vücutta azaldığında bir çok hastalığa neden olur. Peki B12 vitamini nedir ? Eksikliğinde görülen belirtiler nelerdir ? Faydaları nelerdir ? Hepsinin cevabı yazının devamında…
Vücudun en çok ihtiyaç duyduğu ve kendisinin üretemediği bir vitamin olan B12 , günümüzde eksikliği en çok şikayet edilen vitaminlerdendir..Hamile kadınların özellikle takviye olarak alması gereken bu vitamin DNA yapısının oluşumu ve sinir sisteminin dengeli çalışmasında etkili rol oynar.En çok hayvansal gıdalarda bulunan ve et tüketimi kısıtlı olan kişilerde ortaya çıkar.Kansızlık, nörolojik bozukluklar ve ruhsal problemler gibi sorunlara yol açar. B12 eksikliğine erken müdahale edilmezse ciddi hastalıklara davetiye çıkarılır. Bilinçsiz yapılan diyetler , dengesiz beslenme , kontrolsüz ilaç kullanımı B12 vitamini eksikliğini tetikler.



B12 VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ

  • Sinir sistemindeki hücrelerin daha iyi çalışması için B12 vitamini gereklidir.Eğer eksiklik mevcutsa ve müdahale edilmiyorsa kişinin sinir sistemi ve beyinsel işlevlerinde problemler meydana gelir.Bunlar ;stres, depresyon ,yorgunluk ve ruhsal bunalım olarak kişide belirti gösterir.
  • Sürekli solunum yolu hastalıkları çekiyorsanız bir rutin kan tahlili yaptırıp B12 seviyenizi kontrol ettirmenin zamanı gelmiştir.
  • En sık görülen belirtiler arasında ise tırnak kırılması ,saç dökülmesi ve cildin solukluğu öne çıkar.Sinir hücrelerinin yenilenmesini sağlayan B12 vitaminin eksikliği hücreleri zayıflatarak cildinizin daha hızlı yaşlanmasına ve kırıklıklara yol açar.
  • Bağırsak sisteminin kontrollü çalışması için flora sayısının dengeli olması gerekir. B12 vitamini bunun için en büyük destekçidir. Besinlerin daha iyi çözünüp emilmesini sağlar. Eksikliğinde böylece kabızlık ,ishal , bağırsak düğümlenmesi gibi sorunlar ortaya çıkar.
  • Vücudunuzun enerjisi için gerekli olan B12 vitamini azaldığında kişi kendini sürekli yorgun ve halsiz hisseder.
  • Çabuk unutma , konsantre eksikliği , el ve ayaklarda titreme , yanma hissinin çoğalmasına neden olur.
  • Aşırı terleme ve özellikle gece terlemeleri görülebilir.
b-12 vitamini
B12 vitamini eksikliği
B12 VİTAMİNİ FAYDALARI


  • Yaşlanma ve kırışıklığın önüne geçer.
  • Rahim ve yumurtalıkları güçlendirerek hamile kalma olasılığını yükseltir.
  • Bağışıklığı güçlendirir.
  • Vücuttaki sinir hücrelerini tazeleyerek unutkanlık ve yorgunluk gibi hastalıkların önüne geçer.
  • Sindirimin daha kontrollü olmasını sağlar.
  • Tırnak , saç ve cildinizin daha iyi olmasını sağlar.
B12 VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER

DENİZ MAHSÜLLERİ



Günlük vitamin eksikliğini en çok karşılayan besinler arasında deniz ürünleri bulunur.Özellikle somon balığı bu eksikliği gideren en etkili besinlerden birisidir.Uzmanlar haftada 2 defa deniz mahsülü tüketmenin vücudun temel gereksinimi olan vitamin eksikliğinin giderileceğine vurgu yapıyor.
MANTAR

Hayvansal gıdaların yanı sıra bitki türlerinden mantar da B12 vitamini eksikliğine iyi geliyor.Günde 1 tabak mantar tüketmek vücudunun ihtiyacı olan miktarı karşılayacaktır.
SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ

İçeriğinde B12 vitamini fazla olan süt ve süt ürünleri kalsiyum ve potasyum deposudur.Süt içerisindeki laktozun çok yoğun olması alerjik reaksiyonlara sebep olacağından işlenmiş hali daha çok önerilir.
ET

Hayvansal gıdalarda çok fazla bulunan bu vitamin en fazla ciğerlerde depolanmıştır. Günlük ortalama 100 gram et tüketimi dışında ciğer tüketimi bu eksikliği ortadan kaldıracaktır.
 
Üst Alt