Vajinismus Nedir? Tecrübe ve deneyimlerimizle Vajinismusu yenelim

feyzaww

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2020
Mesajlar
1
KEGEL EGZERSİZLERİ

Vajina girişinin etrafındaki cok kuvvetli kaslara, aşk kasları, vajina kasları, pubococcygeal kaslar, pelvik taban kasları ya da PC kaslar denir. İlk defa Dr. Arnold Kegel ve takipçileri doğrultusundan tanımlenen bu kaslar üreme sistemi ve üriner sistem amacıyla kilit rol üstlenmişlerdir, idrar tutmaya, dışkılamaya, cinsel birleşmeye, orgazma, bağırsak hareketlerine ve doğum esnasında bebeğin çıkmasına yardımcı olurlar. Bu kaslar üriner açıklığı, vajinayı ve anüsü bir çember gibi çevrelerler ve iskelet sistemine tutunarak, pelvic organları destekleyip tutarlar. Yani PC kasları 8 rakamı şeklindedir, bir halka vajinal bölgeyi başka halka da anal bölgeyi çevrelemiştir. Her bir halkanın ucu iskelet sistemine bağlıdır, karını ve leğen kemiği organlarını güvenliğini sağlamak ve tutmak amacıyla bir ağ gibi çevreler. Özellikle genç bayanlarda pubik kasların kuvveti muhteşemdir, yalnızca denetim etmeyi öğrenmeye gereksinimleri vardır. Bunun amacıyla seçici denetimün öğrenilmesi gerekir. Bu kaslar genelde gevşek değildir. Bu kasların sıkılması cinsel birleşmeye engel olabilir. Uyguladığımız tekniğe göre cinsel terapide amaç; bu kaslar üzerindeki şuurlu denetimün öğrenilmesi ve koşullanmış refleksin sistematik olarak değiştirilmesidir.

Az kullanmak, güçsüz düşme, doğum eylemi esnasında yıpranma, menopoz devresine girildiğinde olan gevşeme PC kaslarının kasılma becerilerini azaltarak sınırlayabilmektedir. PC kaslarının zayıflığı ve kullanılmaması bayanlarda ve erkeklerde cinsel fonksiyon bozukluklarında mühim bir rol oynamaktadır. Çünkü bayanın orgazmı ischio cavernosi, bulbo cavernosi ve puboccygeus kaslarının kasılmasından ortaya gelmektedir. Ve perivajinal kaslardan alınan proprioseptif reaksiyonlar cinsel haz veren erotik vajinal hissin mühim bir kaynağıdır. Bu amaçla PC kaslarının egzersizler ile güçlendirilmesi daha cok cinsel haz veren orgazmların yaşanmasına yardımcı olacaktır. Gevşek ya da atrofik aşk kaslarının güçlendirilmesi amacıyla yapılan, Dr. Arnold Kegel ve takipçileri doğrultusundan ilk defa tanım edilen PC kaslarının egzersizlerine Kegel egzersizleri adı verilmiştir.

Kegel egzersizleri hastalara tanım edilirken, pek cok bayanın PC kaslarını bulmakta kuvvetlik çektiklerinden bahsedilmelidir. Egzersizler esnasında PC kaslarının yerine karın ya da uyluk kaslarını çalıştırılabilir. Hastalar PC kaslarından haberdar değilse, karın ve kalça kaslarının gevşek olmasına ilgi etmek kaydıyla, kendisine sık sık idrar yapmaya başlaması ve derhal sonrası durdurması söylenir. İdrar akışını durdururken kasılan kaslar PC kaslarıdır. Bu şekilde hastalar bu kas grubundan haberdar olmayı öğrenirler. Yine de doğru kas grubunu çalıştırdığından emin olamayan hastalar amacıyla elektrik stimülasyon yöntemi uygulanabilir. Kaslara yerleştirilen elektrotlar yardımı ile hangi kas gruplarının kasıldığı ya da gevşediği anlaşılabilir. Kegel egzersizleri halter kaldırmaya benzer. Yani ağırlık kaldırdıkça kol ve omuz kasları nasıl güçlenirse Kegel egzersizleri uygulandıkça PC kasları da güçlenir. Kegel egzersizlerinde başarı, ideal teknik kullanmaya ve derli toplu egzersiz programına uymayla doğru orantılıdır. Kegel egzersizlerinde her birim egzersiz amacıyla kasların 5 - 10 saniye kasılması ve bu kadar bir sürede ara verilmesi gerekir. Kasılma ve bekleme arka arkaya 5 - 10 kez uygulanmalıdır. Egzersizler esnasında normal soluk alıp verme ve yalnızca PC kaslarının çalışıyor olmasına ilgi edilmelidir. Bu birim egzersizin günde en az 5 -10 kez yapılması gerekmektedir. Bazı eksperler egzersizlerde abartıya kaçmanın ve idrar yapar iken bu egzersizleri programın şahıslara mesele verebileceğini iddia etse de yeterlilikte ölçüt kasıklarda ağrı hissedilmesidir. Kegel egzersizleri iş yerlerinde, yolda, evde vb. yerlerde basitlıkla uygulanabilir ve dışarıdan bir göz bu egzersizleri uyguladığını anlamaz. Bu egzersizleri her gün derli toplu olarak uygulamalıdır.

Genç kızların ya da bayanların vajeni sıkıdır. Ama bunun sebebi kasların kuvvetlilüğü değil aksine zayıf olmasıdır. Gelişmemiş kasların esneme yeteneği azdır. Bu amaçla gergin kalırlar. Esneme yeteneği az kaslar amacıylae bir cisim girince ağrılı bir şekilde gerilir ve teması ağrılı duruma getirebilir. Bu amaçla ilk temasden evvelce vajen etrafındaki kasları çalıştırmak cok yararlı neticeler verecektir. Kegel egzersizleri denen bu egzersizleri gerçeklştirmeyi bağımlılık edinecek bir bayan yalnızca cinsel yaşamında değil, doğumda ve doğum sonrası da çoğu problemden uzak kalır. Kegel egzersizi öğrenmek isteyen bir bayan idrar yapar iken idrarını tutmaya çalışır. Her idrarda birkaç kez idrarı tutup salmaya çalışır. Zamanla bu basit duruma gelir. Bu prosedür bayana kaslarını tanıtır. Hangi kasları kasıp gevşeteceğini öğrenir. Bundan sonra her pozisyonda kasları kasıp gevşetebilir. Otururken, yolculukta, TV seyrederken, sırada beklerken birkaç saniye kasılı tutup gevşetir. Her seferinde 10 kez gerçekleştirme yeterlidir. Her gün birkaç kez yapılması cok kısa sürede vajen kaslarını güçlendirir. Kegel egzersizlerinin esnetme egzersizlerinden evvelce yapılması tavsiye edilir. Güçlü vajen kasları vasıtası ile esnetme işi cok daha basitlaşır. Çünkü bayan atıl ve kullanılmamış kaslarını tanır. Kasılı ve gevşek olma halinu birbirinden ayırır. Esnetme esnasında kaslarını gevşek tutabilir. Parmağı sokmadan evvelce kasları evvelce kasar, sonra gevşetir. Böylece gevşek tutmanın nasıl bir şey olduğunu deneyimlemiş olur. Parmak ucu vajen girişindeyken parmağı kasarak tutar ve gevşetir. Böylece parmağın ilerleyişini daha da denetimli duruma getirir. Aynı şekilde erkekle çalışırken de daha denetimli olabilir. Güçlü kaslar kuvvetli ve uzun süreli orgazm olmayı da sağlar.

Sağlıklı ve mutlu bir cinsel birlikteliğin yolu, ilk evvelce bireyin kendisine duyduğu özgüvenden ve bedeniyle barışık olduğundan geçer. Vajinanın geniş ve sıkılığında azalma olması bayanın yapısından kaynaklanabildiği gibi sık ve yoğun kurulan cinsel temaslere, ilerleyen yaşa, normal doğuma, iri bebek doğurmaya, doğumda yırtılma olmasına ve usulüne ideal dikilmemesine bağlı olabilir. Yaklaşık 8-10 cm arası uzunluğunda cinsel temas esnasında kasılabilen ve gevşeyebilen bir organ olan vajina ile penis arasındaki uyumsuzluk, her iki partnerde orgazm konusu ile ilgili mesele yaratabilir fakat beğeni almayı evveline göre biraz farklılaştırsa bile engellemez. Bu hali en aza indirgeyebilmek ve vajinanızı eski sıkılığına kavuşturabilmek amacıyla kegel egzersizleri ismini sunduğumuz bir grup özel çalışmaları yapabilirsiniz.

Bir Gün Değil Hergün Kegel Egzersizi

Kegel Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Öncelikle pelvik taban kaslarının fark edilmesi gerekir. Pelvik kaslarını belirleme etmek amacıyla idrar yapar iken akışı durdurmak gerekir. İdrar akışı pelvik taban kasları kasılarak durdurulur. Pelvik taban kasları gevşetilerek idrar akışı devam ettirilir. Kegel egzersizleri bu kasların kasılıp gevşetilmesi ile yapılır. Egzersizlerin yeniden edilmesi gerekir. Bazı teknikler şu şekilde sıralanabilir:

& #8226; 15 kez kasları süratli süratli sıkmak arada 30 saniye dinlenip yeniden edilir. 15 yeniden ile başlanır 100 yenidena çıkılır ve günde 2 kez yinelenir.
& #8226; Kaslar yavaşça kasılarak 5 saniye tutulur ve sonra yavaşça serbest bırakılır. Günde 2 kez 25 defa yenidenlanır.
& #8226; Önce kaslar 1/3 güçte kasılır, beklenir, 2/3 güçte kasılır, beklenir, bütün güçle kasılır ve beklenir. Günde 2 kez 10 yeniden yapılır.

BİR GÜN DEĞİL HER GÜNE KEGEL EGZERSİZİ

Mesane denetimünden tutun da ileri yaşlardan ya da gebelikten kaynaklı organ sarkmalarını engelleyici hem de doyurucu cinsel temasa kadar çoğu hususta kendi kendimizi tedavi edici basit bir yolun olduğunu biliyor muydunuz? Bahsettiğimiz, pelvik taban kaslarının kasılıp gevşetilmesi manasına gelen Kegel egzersizleri… Gelin, basit gibi görünen bu konunun biz bayanlar yönünden ne denli mühim olduğunu ve egzersizi nasıl yapmamız gerekliliğini Kadın Hastalıkları ve Doğum Eksperi Op. Dr. Aytuğ Kolankaya’dan öğrenelim.

Kegel egzersizi nedir?

Pelvik taban kaslarının (pubococcygeus kaslarının) güçlendirilmesi amacıyla bu kasların kasılması ve gevşetilmesi ile yapılan, Dr. Arnold Kegel doğrultusundan 1948’de tasarlanmış egzersizlerdir.

Kegel egzersizi Neden yapılması gerekir?

Gebelik, normal doğum, aşırı kilo almak, karın ameliyatları gibi haller pelvik taban kaslarının zayıflamasına namacıyla olur. Kegel egzersizleri bu tür hallerde pelvik taban kasların kuvvetlenmesine yardım eder.

Kegel egzersizi Hangi rahatsızlıklar amacıyla önerilir?

Kegel egzersizleri pelvik taban kaslarının gebeliğin ilerleyen zamanlarında kuvvetlenmesi ve hamilenin normal doğuma hazırlanması amacıyla önerilir. Hem de rahim ve vajina sarkmasının önlenmesinde, birtakım tür idrar kaçırma meselelarının tedavi edilmesinde ve seksüel memnuniyetin arttırılmasında önerilmektedir.

Kegel egzersizinin Cinsel fonksiyonlara yararlı mıdır?

Kegel egzersizlerinin vajinayı saran kasları sıkılaştırdığı düşünülmektedir. Normal doğum sonrası Kegel egzersizleri vajinanın sıkılaşmasına ve cinsel memnuniyetin her iki birey yönünden da yükselmesine yardımcı olabilmektedir. Yeni doğum yapmış bir bayan sıkıştırma egzersizleri yaparak gebelik evveli vajinal sıkılığa ulaşabilir. Aynı vakitte vajinismus ve vajinal kasların aşırı kasılmasına bağlı ilerleyen ağrılı cinsel temas olarak tanımlenen disparauni hallerinde pubucocsigeus kaslarının gevşetilmesine yardımcı olur.

Pelvis kaslarının bayan cinselliğindeki önemi nedir?

Pelvik kasların güçsüzleşmesi ve vajinanın gereğinden cok genprosedüresi, cinsel temas esnasında her iki partnerin birbirini hissetmesini engel olabilir ve cinsel hazzın daha az olmasını ve orgazmın her iki partner amacıyla de zorlaşmasına sebep olabilir. Bunun yanısıra vajinismus halinda pelvik taban kaslarının aşırı istemsiz kasılması söz konusudur ve bu hal cinsel birleşmeyi imkânsız kılabilir. Bu amaçla vajinal kasların hem aşırı kasılması hem de aşırı gevşek olması cinselliği mühim ölçüde etkiler.

Pelvis kaslarınızın yeteri kadar çalışmadığını düşünüyorsanız

Pelvis kaslarının zayıf olduğunu düşünen bayan basitlıkla 2 ya da 3 parmağını vaginaya yerleştirerek sıkıştırmaya çalışmalı. Eğer basınç hissetmiyorsa hekime başvurması gerekir. Vajinal muayene (digital muayene) coklıkla yeterli olur, enderen perineometre testine gereksinim olur. İdrar kaçırma şikayeti varsa ürodinami testi hastalığın tarzına belirlemede ve tedavi yöntemini seçmede yararlı olur.

Organ sarkmalarını engellemek amacıyla da yapılabilir

Vajina, rahim ve idrar torbası sarkmalarını engellemek amacıyla Kegel egzersizleri yararlı olabilmektedir. Kısmi olarak da dışkı kaçırma halinda yardımcı tedavi olarak kullanılmaktadır. Vajinismus ve disparoni pubococcygeus kaslarının istemli olarak gevşetilmesi öğrenilerek tedaviye yardımcı olarak kullanılabilir.

Kegel egzersizlerinin sıklığı ne olmalıdır?

Kegel egzersizleri derli toplu olarak uygulanmalı. Başlangıçta belli bir yarar sağlanıncaya kadar günde iki kez çoğalan setler halinda yapılmalı, daha sonra tesiri sürekli kılacak şekilde hayat boyu devam ettirilmeli.

Hangi hallerde kegel egzersizi yapılmaz?

Kegel egzersizini herkes her halde uygulayabilir. Önemli olan abartıya kaçmadan yalnız pelvik taban kaslarının kullanıldığından emin olunarak uygulanmasıdır.
 
Üst Alt